sunnuntai 30. joulukuuta 2012

Apua, ei vielä kevättä!

Puutarhablogit jakavat jo kevään hankintalistoja, uusia suunnitelmia ja kukkakaipuuta. Apua, ei vielä! Mieleni on vielä joulussa, hämärän hyvyydessä ja uneliaassa joutilaisuudessa. Nautin kaamoksen suomasta laiskuudesta ja kynttilänvalosta. En halua edes ajatella kevättä, ei vielä. Mulla on edelleen joulu.
Onko niin kiire, että pitää siirtyä nopeasti hehkuttamaan jo seuraavaa vuodenaikaa? Vaikka eletään vielä edellistä- ja sen parhainta aikaa. Elämysten kuluttamista yhä kiihtyvällä tahdilla. Tuskin ehtii viimeiset lanttulaatikot nielaista, kun siivotaan jo joulu pois. Sydämestäkin.
Kevät ei ole vielä lähelläkään.
Aikaa odotella kukan avautumista.

Amaryllis- kaunis maljakossa

Ostin jouluruusun, kun se on nyt niin trendikäs. En tiedä edes pidänkö siitä.

Työhuoneen pikkukuusi.


6 kommenttia:

  1. Mä lupaan etten kirjoita siemenistä ainakaan mitään ennen maalis-huhtikuuta :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sittenhän onkin jo kevät ja täysi pöhinä päällä. Aurinko paistaa ja lumi sulaa. Toivottavasti : )

      Poista
    2. Niin! Mun äiti spoilasi koko homman soittamalla mulle siemenluettelosta heti kun olin kirjoittanut tuon edellisen :)
      Mä pyrin suorakylvämään kaiken minkä voi, joten aloitan siemenhössötyksen mahdollisimman myöhään etten ehdi tappaa niitä kasveja jo ennen kesää ;)

      Poista
    3. Liian monen kokeilun jälkeen olen siirtynyt hankkimaan taimet puutarhalta.Kokeiluissa kaikki mahdolliset ongelmat koettu; ei riitä valo, tilaa ruukuille ei tahdo olla ja jos saa kaiken kasvamaan, niin viimeistään silloin nuukahtavat, kun nostan ne ulos auringon ja tuulen armoille.

      Poista
  2. Täällä kanssa taistelen risririitaisia ajatuksiani vastaan. Nauttiako vielä talvihorroksesta ja kaamoksesta, vai pitäisikö vastata Siemenet-laatikon huhuiluun? Chilit pitäisi ainakin jo kylvää... IIIK. Ehkä huomenna. ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaivoin juuri pakkasesta viimeiset oma kasvatetut chilit ja tein vietnamilaista seesamihärkää. Kyllä maistui! Chilintaimet haen puutarhalta taas keväällä.

      Poista

Kiitos kommenteistasi, niitä on aina yhtä ihana lukea. Ihan kuin istuisi ystävänsä kanssa auringon lämmittämillä rappusilla ja vaihtaisi ajatuksia!